piątek, 17 marca 2017

Weganin na protokole autoimmunologicznym?

Czy da się stosować protokół autoimmunologiczny pozostając weganinem? Kiedy przymierzałam się do rozpoczęcia diety, w internecie znalazłam sprzeczne wypowiedzi. Jedni autorytarnie stwierdzali: nie da się (nie bo nie?), inni opisywali, że próbowali przez tydzień, ale nie dali rady. Do podjęcia wyzwania ostatecznie przekonały mnie strony http://www.naturalendocrinesolutions.com/articles/vegetarians-vegans-autoimmune-paleo-diet/ i http://vegan-health-aip.weebly.com. Choć przepisy spod tego drugiego adresu okazały się zbyt finezyjne jak dla mnie, strony dały mi przekonanie, że nie porywam się z motyką na słońce.

Dziś, po trzydziestu dniach diety, mogę udzielić pierwszych własnych odpowiedzi: tak, jest możliwe stosowanie protokołu autoimmunologicznego pozostając weganinem. Tak, dostarczam sobie niezbędnych składników odżywczych.

Na tym blogu podzielę się moimi doświadczeniami po to, by kolejne pokolenia wegan rozważających przejście na protokół autoimmunologiczny mogły iść - jeśli zechcą - przetartą ścieżką, nie odkrywając Ameryki na nowo i nie popełniając moich błędów.

Abstract: yes, it is possible to do the autoimmune protocol as vegan and obtain enough calories, proteins and other nutritients. I tested it myself and here I share my experience and hints.

1 komentarz:

  1. Super, bardzo mnie cieszy to postanowienie.
    Jestem na protokole i mam dość mięsa.

    OdpowiedzUsuń