sobota, 18 marca 2017

Jak się przygotować?

Przed weganinem stoją te same wyzwania, co przed każdym śmiałkiem ważącym się na protokół autoimmunologiczny plus kilka dodatkowych.

Wyzwania wspólne dla wszystkich to pytania w rodzaju: ile potrzebuję kalorii? Ile potrzebuję białka? Jakie są pożądane proporcje białka, węglowodanów i tłuszczów? Jakie są specyficzne wymagania związane z moją chorobą? Skąd będę wiedzieć, ile sobie dostarczyłem kalorii i poszczególnych składników odżywczych?

Na te pytania można (a nawet trzeba) sobie odpowiedzieć, np. z pomocą internetu lub dietetyka. To są bardzo ważne kwestie, bo przy niektórych chorobach potrzeba dostarczać organizmowi więcej kalorii lub więcej białka, przy innych - należy ograniczać tłuszcz (który działa prozapalnie, więc przy mojej chorobie, która ma w nazwie "zapalenie", musiałam wziąć to pod uwagę) itd.

Do śledzenia kalorii itp. dobrze mi się sprawdza strona https://cronometer.com/, gdzie można bezpłatnie prowadzić dzienniczek żywnościowy.

Znając już swoje potrzeby przechodzimy do dwóch podstawowych pytań dotyczących wegan:
1) co (i ile) jeść, żeby dostarczyć sobie potrzebną ilość kalorii?
2) skąd brać białko?

Odpowiedź na te dwa pytania znajdzie się w kolejnych postach.

Abstract: I tackle here the question, how should a vegan prepare for autoimmune protocol.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz